יום ראשון, 27 בספטמבר 2015

ויטנאמית, קוריאנית וישראלית נפגשו באמסטרדם.




אמסטרדם הו אמסטרדם. כמה את יפה וזוהרת ביום שמש כשהשמיים כחולים כחולים והעננים רק מאיימים להתפרש ולהקדיר את העיר, אך השמש נאבקת ולא מאפשרת ומעניקה לנו אתנחתא ראויה ומושלמת להמלט מהקור הקודר ולהתכרבל קצת בקרניה. רק בהולנד למדתי לראשונה שישנו בילוי מיוחד למקום הנקרא: ׳ספיגת שמש׳.



ספיגת שמש - פרשנות: ביום שמש יפה - הרעיון הוא לספוג שמש.  לא ממש משנה היכן וכמה.
בפארק. על הספסל. על הגג. על התעלה ועל החלון. העיקר שנספוג ויטמין D חזק חזק לתוך הווריד אם אפשר. כך שאם יש יום שמש בהיר במיוחד לא ראוי ולא רצוי להשאר בבית, אלא אם יש 'נסיבות מקלות' וכולם פשוט נמלטים להם החוצה. העיר הופכת לעיר מקלט לאנשים כמוני הצמאים לחום שמש מלטף.
זה עובד כאן הפוך מאשר בישראל. בארץ נמלטים מהשמש וכאן נמלטים לעברה. בדרך כלל מצטרף לזה גם בקבוק יין או בירה קרירה והחיים נראים יפים מתמיד. חסרי דאגות. אונלי אין הולנד. 







אנחנו עדיין מתגוררים ׳זמנית׳ על אחת התעלות היפות באמסטרדם: תעלת סינגל.
אני כל היום מצלמת ומצלמת מה שמקשה על ריצות הבוקר הקטועות שלי שהפכו להיות צילום אחד ארוך ומייגע. זה חזק ממני. העוקבים אחרי באינסטגרם יעידו שהפיד שלי הפך להיות עמוס ומשובץ בתמונות על תמונות מ׳ריצות׳ (זה יותר נראה כמו טיול במוזיאון...)  



אני מאוהבת קשות באזור התעלות באמסטרדם ובשכונת היורדן ולא מעט מהמלצותיי הן מהאזור. בגלל שבדירה הזמנית המטבח פצפון פלוס האזור עמוס במסעדות מכל הסוגים והמינים. אני 'נאלצת' לאכול יותר בחוץ. היום למרות שזה ערב חג סוכות אני חשה צורך 'לא ברור' להמליץ על אוכל אסייאתי משובח שבלסתי לאחרונה: מסעדה קוריאנית ומסעדה ויאטנמית. שתיהן הפתיעו לטובה ברמת השירות. האוכל והחוויה הקולינרית הכוללת. בשתיהן היינו עם ילדים והחריף לא הרתיע. 

Miss Korea BBQ המסעדה הקוריאנית שוכנת בשכונת הפייפ והיא בסגנון ׳אכול כפי יכולתך׳, אך למעשה גם ה--- גרגרנים הגדולים ביותר אינם מסוגלים להכיל את כמות האוכל שניתן לבחור ולהזמין. תפריט עשיר. מגוון. ברביקיו קוריאני DIY במרכז השולחן. דגים. בשר משובח עם מגוון רטבים ותבשילים קוריאנים מעולים. אהבנו מאד וגררנו את עצמנו החוצה - יותר נכון גילגלנו. מחיר סביר. פתוח מ 17:00 






The Taste of Vietnam המסעדה הויאטנמית נמצאת ביורדן. נכנסנו אליה ממש ממש במקרה ולמען האמת עם אפס ציפיות שבטוח זה עוד מסעדה בכלל סינית ממוצעת ותו לא. אז זהו... שלא!
היה משובח. טעים ובהחלט שונה בסגנון האוכל ממסעדות אחרות. מומלץ בחום ושירות אדיב ביותר. 












עכשיו אחרי שטעמנו ואני במקביל מבשלת משהו בנוסח אסיאתי כי בכל זאת נכנסתי לגמרי לאווירה מאחלת לכולם חג סוכות שמח ומשפחתי. מתגעגעים תמיד ובמיוחד בחגים. 


המלצות נוספות תכנסו לדף 'ההמלצות הכי שוות למבקר באמסטרדם' 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה