יום חמישי, 31 באוגוסט 2017

החופשה היוונית שלי.

בוער לי לכתוב ואין כמו בסוף חופשה כאשר המוח מרוקן ונינוח. נפשי מרוממת ושלווה עוטפת אותי. עד אתמול לא הייתה לי אג'נדה. לא זכרתי איזה יום היום. 

הדבר שהעסיק את מוחי: איפה נטייל ונרבוץ אם נשוט לשם נקח אוטובוס או נצעד. 

מה נאכל ואיזה צבע יהיה היום למי הים.  בתור אמסטרדמית מודה שכלל לא חשבתי לנסוע ליוון בקיץ. זה לא ברשימת המאסטים שלי מאז שעברתי להולנד אבל אז אחותי הציעה מפגש ב'אגיסטרי'. 





למי שלא מכיר: אנחנו גרים באמסטרדם בחמש שנים האחרונות. משפחה חביבה עם שני בנים בני 9 ו 11. מאז שאנו גרים כאן יותר קוסמים לי הדילים ההולנדים לקורסאו ארובה (קאריביים) ולמקומות אקוזטיים אחרים שאני לא יודעת להגות את שמם- בדדך כלל לפי זה אני בוחרת. מודה זאת החולשה שלי. 



נפלה הזדמנות למפגש משפחתי ואחותי הציעה את האי ׳אגיסטרי׳... מעולם לא שמעתי ואף אחד מסביבי לא הכיר. אגיסטרי שייך לקבוצת האיים הסארוניים. קבוצה של איים שקטים וקסומים הנמצאים דרומית לאתונה. שעה וקצת נסיעה במעבורת מפיראוס.  אגיסטרי הוא אי שקט וקסום עם חופים בצבע טורקיז סמטאות צרות וטברנות מעולות וזולות להפליא. 

אבל בואו נתחיל מההתחלה... נחיתה באתונה והחלטנו שלפני הרביצה נתחיל עם קצת קולטורה: היסטוריה, מיתולוגיה, אלים ושכונות פלאקה ופסירי הקסומות. (תודה לרונה על ההמלצות המעולות והמלון מחוץ לאתונה - (divani Apollo Palace& Thalasso hotel והמסעדות מסביב!) 
חופים מסביב למלון divani (מחוץ למרכז אתונה) 

ניתאי אוחז בשמש 


מלון divani 




ביקרנו בשוק באתונה וכמובן הלכנו קצת לאיבוד. חייבת לציין שהופתעתי ממש לטובה מאתונה. באנו ללא ציפיות והוקסמנו מהחופים מחוץ לאתונה שם ישנו בהתחלה. כל מסעדה שהגענו התמוגגנו מהאוכל והמשפט ׳כמה אכלתי׳ חזר על עצמו... וכמובן איך אפשר ללא אוזו וגירוס משובח. 
הכל טרי טרי. זול ופשוט מעולה (הולנד הו הולנד מתי כבר תתחילו להבין באוכל ?!?) 
איך אפשר ללא ביקור באקרופוליס והמוזיאון הצמוד, גבעת ליקביטוס לתצפית על העיר ולצפות בשקיעה. 
הילדים מאד מאד אהבו וגם אנחנו. הרבה היסטוריה זולגת לה מכל מקום, פינות חמד קסומות, אוכל מעולה וזול, שופינג משובח והמון דברים לראות. בקיצור אהבנו. (תודה לקרן על מלון אלקטרה במרכז- מיקום שווה Electra Hotel!) 




אקרופוליס 


שקיעה גבעת הליקביטוס - אתונה 


  






המלצות באתונה: 
1. שכונות פלאקה למרגלות האקרופוליס 
2. שכונת פסירי - ולאכול במסעדת Lithoa Tavern
3. השוק באתונה 
4. אקרופוליס והמוזיאון 
5. תצפית ושקיעה בגבעת הליקביטוס 
6. ללכת לאיבוד בעיר 
7. גבעת ליקביטוס עדיף לעלות רגלית או במונית לנקודה גבוהה יותר ולוותר על ה'רכבל' אנחנו ירדנו רגלית והנוף משגע. 

האי אגיסטרי 


נקסט. מפגש משפחתי באגיסטרי. הפלגה קצרה והגענו לאי קסום וקטן עם מים בגוון טורקיז, כחול ותכלת הכי צלולים שראיתי בחיי (ומי שעוקב אחרי יודע שראיתי לא מעט...) עצי אורן בכל מקום והירוק מתערבב עם הכחול ויחד עם האוזו אתה פשוט עף. 

האי אגיסטרי 

 





























בתור ישראלית 'שרוטת ים' ואתם יודעים כמה אני אוהבת את חופי הארץ-  אשכרה היוונים קיבלו את 
החלק הכי שווה של הים התיכון. כ 3000 איים יש ביוון הידעת?!

ישנו במלון משפחתי קסום בשם ׳אואזיס׳. באי שלושה כפרים: סקאלה, מילוס ולומינרה. אנחנו ישנו בסקאלה שהוא הכי מרכזי אבל הכל מקסים. האי מרופד בסמטאות צרות וטברנות אלוהיות וזולות... והכל טרי. משנרקלים. שפע טיולים בחורשות אורנים עם תצפיות וירידה לחופים חבויים ופראיים. כל יום מגלים חוף או מפרצון קסום אחר. הילדים מסתובבים חופשי באי ממקום למקום. אנשים מקסימים ואדיבים. 
מי שמחפש ה'כל כלול', אגאדו ומלונות יוקרה - זה בהחלט לא המקום! מלונות משפחתיים. קטנים. בסגנון יווני, פשוטים ונקיים להפליא. 



 



הוריי המקסימים


יום אחד לקחנו טיול עם כריסטוס שייט (לסירה קוראים ג'מייקה) למס' מקומות עם עצירה לשנורקל. סאפ וטברנה באחד האיים. שרידים של עיר עתיקה מתחת למים או איים בודדים ושוב הצבעים של המים. אין לי יותר הגדרות למילה כחול. השיא היה שראינו להקת דולפינים. מדהים. טיול חובה! 


 

כריסטוס והכלבה על הסאפ 



סבא וסבתא התאהבו באגיסטרי 



הילדים בחופש מוחלט וגם ההורים ואפילו סבא וסבתא שורצים על מזרון ים או יושבים במסעדה הקטנה על כוס אוזו ומולים הכי טריים שאכלתם. ערב אחד יצאנו לאחד הברים עם כריסטוס ועוד תיירים ... 
חזרנו לפנות בוקר אחת היציאות המשובחות שלנו מזה הרבה זמן. יש גם חיי לילה באי אם אתם בעניין...אבל מה שהיה באגיסטרי ישאר באגיסטרי. שתי תמונות אחת להמחשת הערב שהתחיל בקריוקי...ואין לי מושג איך הוא הסתיים לדעתי סגרו עלינו את המקום (: 








מספר המלצות למי שמגיע: 

1. מלון אואזיס או מלון סרוניס. מלון אואזיס לבקש חדרים עם מרפסת לים ולקחת בחשבון שהבריכה היא ברכונת קטנה ביותר. לא מעבר. ארוחת בוקר מעולה. 
2. מסעדת סרוניס ומסעדת toxotis studios פשוט מעולה! להזמין במסעדת סרוניס מולים טריים. 
3. לנסוע יום אחד עם האוטובוס לאפוניסיוס ... חוף משגע ומסודר שניתן לבלות יום שלם (להביא נשנושים למרות שיש מסעדה אחת)
4. לקחת שייט/ טיול יום מסביב לשנורקלינג עם כריסטוס ולמסור לו ד"ש...
5. להשאר לפחות שבוע...ולנסות להשאיר פלאפונים בחדר. 
6. טיול בחורשת האורנים וירידה לחוף 
7. להביא שנורקלים ומשחקי קופסא 
8. לא לעשות כלום...

חוף אפוניסיוס 

אפוניסיוס 




נקסט. האי ספצאס 

השארנו קצת ספונטניות לסוף הטיול - כמה ימים שלא הזמנו כלום וכמו ישראלים מתורגלים החלטנו שנזרום. אז תודה שוב לרונה שהמליצה בחום על האי ספצאס שנמצא כשעתיים מנמל פיראוס. 
כאן מדובר על אי אחר לחלוטין - אי יפיפה מרופד בסמטאות, עיר עתיקה ללא רכבים ונמל ישן מקסים. אין במרכז העיר מכוניות בכלל רק אופנועים וכרכרות סוסים. החופים היפים נמצאים במרחק נסיעה באוטובוס או אופנוע. 









אני לא הפסקתי לצלם באי. בתים מצויירים עם חצרות קסומים, ירוקים ופורחים. הכל מסוגנן אך לא מצועצע. סמטאות מפותלות והרבה הרבה אווירה וקסם. אבני מרצפות עם סמלים שונים. האי יותר ויש היצע רחב של מלונות בוטיק או מלונות משפחתיים. שפע של חנויות ומסעדות. אכלנו בטברנות בנמל - המחירים כאן כפולים מאגיסטרי אבל שוב הכל מעולה. כל צהריים קינחנו בגירוס מדהים. 
נסענו ביום השני לחוף עם המערה - פשוט חלומי! לקחנו את האוטובוס ובילנו שם יום שלם. 



כניסה למערה ושחייה בפנים 





החוף השני נקרא 'פרדייז' ואין מה להוסיף במילים אבל כמובן יש תמונות. אכלנו כמובן באחלה מסעדות (מפתיע?). המלון היה חביב ובסיסי כי לספונטניות יש מחיר - רוב המקומות היו מלאים אבל מי נמצא בכלל במלון? ואפילו העזנו לקחת אופנוע ליום והרגשנו בני עשרים...
המלצה למסעדה מעולה: Mourayo בנמל הישן














יום לפני הטיסה לקחנו מעבורת בחזרה לאתונה. ישנו לילה במלון Novotel  שהשוס שלו זאת הבריכה על הגג והתצפית על כל העיר. המלון פחות מרכזי אבל מושלם. אכלנו ארוחת ערב שוב לפי המלצתה של רונה במסעדה מעולה מעין פיוז'ן יווני עם מאכלים מאד מיוחדים שם המסעדה: Venzenes  ביסרו בהשראה יוונית... מומלץ בחום. ממוקם ליד מלון הילטון. 







האקרופוליס ברקע

חזרנו הביתה מפוצצים באנרגיות, שזופים (אוקיי חוצממני), נינוחים...חופשה אמיתית עם טעם של עוד. 
ממליצה בחום. תודה למשפחתי המהממת על המפגש המוצלח והמהנה. היה מצחיק, טעים ומאחד. 

יאללה בשנה הבאה באגיסטרי...יאסו! 


7 תגובות:

  1. אחלה בלוג... מעורר השראה.

    השבמחק
  2. יאללה שנה הבאה נפגשים שם !! זוכרת שהיינו ביחד בפאפוס?? ממש עשית לי חשק להיות שם, ועוד יותר איתכם שם. שאול ואת נראים מעולה והילדים ללא מילים. גם ההורים שלך, שיהיו בריאים. בא לי מסיבה , אוזו, ואותך שם . נשיקות וחיבוקים

    השבמחק
    תשובות
    1. נהדרת את! בהחלט חייבות! היה מושלם אז...נמשיך בפרטי.

      מחק
  3. בלוג מקסים שעושה חשק.... אוליי בקיץ הבא , נשמע מעולה

    השבמחק
  4. מדהים ועושה חשק לעזוב הכל ולנסוע לשם

    השבמחק
  5. הי רוית. הגעתי במקרה לבלוג שלך וממש הסתחררתי מהתיאורים והצילומים. ומיד כשנרגעתי הזמנתי לנו טיסות ובתי מלון ממש כמעט קופי\ פייסט. גם אנחנו נהיה באואזיס ודיברתי עם כריסטוס לגבי הפלגה להידרה. הוא ביקש 69 יורו לאדם, האם אלו המחירים שאת מכירה? תודה על השיתוף. רות

    השבמחק