יום ראשון, 13 בספטמבר 2015

אמסטרדם זום אין - המלצות לשנה החדשה 2015



הרבה קוראים פונים אלי כשהם מגיעים ל'קוויקי באמסטרדם' ושואלים את שאלת השאלות: 'אז מה כדאי לעשות בעיר'? חוץ מהאטרקציות המרכזיות שתוכלו למצוא בכל בלוג תיירותי (שדרך אגב הן מעולות ובהחלט שוות ביקור) ליקטתי 8 מאסטים שלי לביקור בעיר: 

1. צרפתי פארק- אם כבר הגעתם לאזור הפייפ - והחלטתם לבקר בשוק הכי תיירותי בעיר- תעשו גיחה  קצרה לצרפתי פארק SARPHATIPARK- (קרוי ע"ש רופא פילנתרופ יהודי בשם: סמואל צרפתי). 

פארק קטן וקסום הצמוד לשוק התיירותי. קנו לכם כמה מצרכים בשוק: הרנינג אם טרם אכלתם, דגים מעושנים, גבינות שוות, לחם טרי, זיתים - ותהנו מפיקניק שקט ומבורך. אם אתם בטיול משפחתי עם ילדים אז זה בכלל מקום מושלם להפסקה. 










2. אמסטרדם - מבט על. גם בביקור קצר בטוח תגיעו למרכז העיר לתעלת singel. זה הזמן להציץ על העיר מלמעלה. בתוך מרכז קניות חביב ב singel 457 תוכלו לתצפת על העיר מלמעלה. תכנסו לכאן ותקחו את המעלית לקומה האחרונה לבית קפה בשם Blue ופשוט תסתכלו על הנוף המרהיב. (טיפ: ללכת לשירותים בתוך בית הקפה- עוד קומה מעל ואפילו נוף מרהיב יותר)






3. אם אתם עדיין משוטטים באזור הפייפ (PIJP)- אחד האזורים האהובים עלי באמסטרדם. תגיעו לרחוב albert cuypsstraat 53 ותכנסו לאחת המאפיות השוות בעיר: BAKKEN PASSIE נתקעתי כאן שעה מרוב התרגשות ממאגר הפחמימות. יש כאן גם בית קפה צמוד עם ארוחות בוקר, כריכים ועוד. בקיצור שווה ביקור. 




4. ללכת לאיבוד באזור היורדן (
Jordaan)- מומלץ בחום. בדרך לעבור ולהסתכל על התור האינסופי לבית של אנה פרנק - ולהגיד לעצמכם: 'איזה מזל שלא'.... להתיישב על איזה ספסל בדרך ופשוט להנות מהאזור הקסום הזה. אינספור חנויות, מסעדות, גלריות, חנויות יד שנייה ובתים מצויירים לצד תעלות עתיקות. 

רח' הארלם בJordaan. נמצא במרחק הליכה מהתחנה המרכזית. במשך היום הוא מלא בשופוהוליקים, היפסטרים ותיירים. ברחוב בתים ציוריים, בוטיקים מטריפים, חנויות קונספט, וינטאג', עיצוב, בגדים ומה לא. חובבי האופנה- תגיעו לכאן. השאר- תתמקדו ברחובות קלברסטראט וליידסטראט עם כל המותגים. הרחוב ממשיך בחציית גשר ל haarlemmerdijk משלב אוכל, תרבות (צריכה) ואופנה. 









5. סייי צ'יז- חנות גבינות למביני עניין. אם אתם עדיין משוטטים ביורדן תגיעו לרח' Elandsgracht 27 רחוב יותר שקט מרח' הארלם, אבל גם כאן נחמד לשוטט או לעשות אתנחתא קלה. יש כאן חנות גבינות משובחת! עם מגוון אינסופי של גבינות בטעמים מיוחדים: כמהין, פסטו, גבינות מהעולם ועוד. חלקן homemade ולא מתועשות. החנות נקראית: kasshuis tromp  אם אתם באזור והגעתם עד הלום- תכנסו לטעום כמה מהגבינות הכי שוות שטעמתי וכמובן לקנות. גם מקומיים קונים כאן ולא רק תיירים. 





ועכשיו אם אתם רעבים אז ממש מעבר לכביש מסעדה תאילנדית שווה ביותר - Rakang פתוחה כל יום מ 18-22:30. שירות מעולה ואוכל תאילנדי אותנטי. כרגע מוכתרת אצלנו כתאילנדית הכי שווה בעיר. 


6. אם אתם חייבים לעשות V על אזור המוזיאומפליין והאותיות I AMSTERDAM, אבל אין לכם זמן  או כחלהכנס לאחד מהמוזיאונים - מציעה לבקר בגינות של הרייקמוזיאום  (rijksmuseum - המוזיאון העצום אשר מציג את אוצרות האומנות החשובים בממלכה). בדרך כלל ישנן תערוכות חינמיות בגינות המוזיאון. שווה ביקור.  


7. אם הגעתם לעיר ביום שבת - ממליצה בחום לזנוח את אלברט קאופ מרקט ולבקר בנורדרמרקט- השוק ביורדן. פתוח בשבת עד 17:00. חלקו אוכל אורגני ומיני מטעמים וחלקו האחר- כל מיני מציאות שוות: בגדים, נעליים ועוד. אחד השווקים האהובים עלינו. 


8. סיבוב על המים.  אם חשקה נפשכם ב'סיבוב חינמי' במעבורת. תגיעו לתחנה מרכזית של אמסטרדם. מאחורי התחנה המרכזית יש תחנת מעבורת עם שני מסלולים לגדה השנייה של אמסטרדם נורד. מומלץ לקחת מעבורת ולעבור ל NDSM.  פעם בחודש מתקיים שם IJ Hallen Amsterdam Noord flea market שוק יד שנייה ענק, אחד הגדולים באירופה (לבדוק זמנים באתר) יש שם מציאות שוות ביותר רק צריך הרבה סבלנות ומזל. מדובר באחד השווקים הגדולים והמיוחדים באירופה(הכניסה לשוק בתשלום). ללא קשר לשוק, אמסטרדם נורד הוא אזור נחמד אשר מתפתח בשנים האחרונות עם בתי קפה, הופעות, מסיבות ותערוכות מענינות מדיי פעם, ברים ומסעדות ונחמד בהחלט לעשות לשם גיחונת- עדיף ביום שמש (-:. אפשר גם לקחת אופניים ולטייל באזור. 







 אחד המקומות האהובים עלי בנורד Noorderlicht ממוקם על ה IJ, אווירה כיפית, אוכל חביב. אם יש יום שמש בכלל מקום מושלם לבד או עם הילדים. 




עד כאן המלצות להפעם. אשמח לשמוע תגובות, הערות והארות. אם אהבתם- תשתפו. אם לא - גם בסדר (-: 

מאחלת לכולנו שנה טובה ומאושרת, שנה מלאה בהגשמות וברגעים יפים ומאושרים. בריאות, אהבה, ולא לשכוח לפרגן לעצמכם מדיי פעם!  





המלצות נוספות בפוסטים קודמים: 

אמסטרדם שלי - 'לגזור ולשמור' - המלצות חדשות 2015 הכי הכי אוהבת באמסטרדםהכי הכי אוהבת באמסטרדם - חלק 2 דברים שלא ידעתי על אמסטרדם. לקרוא ולשמור

להמלצות נוספות תכנסו לדף

 'ההמלצות הכי שוות למבקר באמסטרדם'  



3 תגובות:

  1. מתה על העיר הזו.. עשית לי חשק לבקר בה שוב... יופי של המלצות. תודה!

    השבמחק
  2. תודה מיכל! כיף לשמוע! שנה טובה ומתוקה....נשיקות

    השבמחק
  3. בהחלט נשמר למועדפים לטיול הבא

    השבמחק